2016. ápr 21.

2016. április 19-ei szülői est összefoglalója

írta: Lilik
2016. április 19-ei szülői est összefoglalója

deaeddb400c5cb55ed269aee00857113.jpg

Előszó

Eddig azt hittem nekem van tehetségem a képek kiválogatásában, most azonban bizonyságot kaptam arról, hogy midössze a szándékomat jutalmazzák varázslatos erők. A mostani kép az első volt, ami előugrott keresés közben. Pedig fogalmam sem volt mit kellene keresnem. Véletlen lenne? ;) Most fel vagyok dobva, és alig várom, hogy hasonló rajzokat készítsek a gyerekemmel! 

A mostani szülői est összefoglalót Emese közreműködésével hoztam össze, aki vállalta, hogy kordában tartja grafomán megnyílvánulásaimat. Hála és köszönet a magam és a közösség nevében!

A tanításról, tanulásról

Jelenleg számolásepocha van. Gyűlik a pipa a szorzótábla-táblázatban. Azok a gyerekek, akik már begyűjtötték az összes pipát és csillagokat is szereztek, Róbert tanársegédjeivé léptek elő, és ők is kikérdezhetik a többieket. A gyerekek egymást motiválják.
Felmerült, mikor szükségszerű színre lépni a szülőnek, ha úgy érzi, gyereke le van maradva, és ez esetleg láthatóan frusztrációt is okoz nála.
Róbert egy Steiner-i gondolattal válaszolt erre. Vannak, akikben a gondolkodás még alszik ebben az életszakaszban és az akarat jobban ébren van. Ha hagyjuk, hogy a gondolkodás jól kialudja magát, az ébredés magától megtörténik, és frissen tér magához a gondolkodás. Nem tanácsos erőszakosan ébresztgetni, ha neki még alvásra van szüksége.
Természetesen van egy idő, ami után már rá kell nézni, vajon miért alszik még mindig a gyerekben, és szüksége van-e segítségre. Ez meg fog történni időben azoknál, akikre vonatkozik.
Kell-e otthon tanulni a gyerekkel, tanácsos-e?
Vekerdy azt mondja, ez nem a szülő feladata, és a szülő-gyerek kapcsolat romlásához vezethet, ha a szülő „nyüstöli” a gyerekét. Azonban lehet, hogy egy kis odafigyelés, gyakorlás, ha ennek igénye a gyerekből is fakad, a gyerek számára hasznos lehet, és növelheti magabiztosságát az iskolában. Ám ezzel okosan kell bánni.
Ebben az évben már az osztással nem fognak foglalkozni, inkább az eddig tanult három alapműveletet mélyítik el.
Házi feladatot Róbert nem tervez, talán jövőre.

Színdarab

Ezután színdarabbal fognak készülni, a József és testvéreivel. Ezt majd nekünk előadják. Itt lehet, hogy szükség lesz otthoni szövegtanulásra is, ajánlott ebben az időszakban rákérdezni otthon a gyereknél, van-e szövegtanulás, kell-e otthon készülnie, és esetleg segíteni neki.

Házépítés

A tanév utolsó három hetére esik majd a házépítés. Róbert vályogból épült, nyeregtetős kis házat szeretne a gyerekekkel építeni, akkorát, amiben az egész osztály belefér. Ennek helye lehet, hogy Únyban lesz, Dávidék telkén. Sok szempontból szerencsés lenne, itt Bussy Betti tudna keramikuskodni a gyerekekkel, és fel lehetne osztani az osztályt csoportokra. Gondoskodnának róluk, ételt készítenének nekik, és egy nagyon jó hangulatú három hetet töltenének el.
Az egyetlen hátulütője a megközelítés. Tegnap már küldtem buszmenetrendet, hogy egyórás úttal, volánbusszal mikor lehet eljutni Solymárról Únyba, és várhatóan ennek milyen költsége lenne. Nagy Móni érdeklődik még az iskolai uszodabusz után, hogy mennyiért vállalnák, hogy elviszik a gyerekeket. Még várjuk a visszajelzést. És a harmadik lehetőség, hogy páran szülők összeállnak, és egymás között leszervezzük a gyerekek szállítását ebben a három hétben. Amennyiben az utolsó lehetőség marad, készíteni fogok egy táblázatot, ha gondoljátok, ahol jelentkezni lehet autóval, vagy sofőrszolgálattal.
Felmerült egy solymári helyszín is, Zoárdék új, solymári házánál. Emellett csak az szól, hogy nem kell utazni. Róbert megnézi, szóba jöhet-e.

Házimunka

Továbbra is bátorít minket Róbert, hogy kezdjük el a házimunkát rendszeressé tenni a gyerekek hétköznapjaiban. Találjunk neki olyan feladatot, ami csak az övé, hogy erősödjön a kötelességtudata.

Olvasás

A Napleány mese olvasását hamarosan befejezik. Sokan jól olvasnak, sokan most kezdenek olvasni. Róbert szokta úgy ösztönözni a gyerekeket, hogy maguknak olvassanak, hogy egy-egy elmaradt óra alatt a könyvtárból elővesz egy regényt, elkezdi olvasni nekik, és befejezetlenül visszarakja. Akit érdekel a történet, előveszi, és magának tovább olvassa.
Újra elhangzott, hogy az, hogy a gyereknek felolvasunk, már majdnem olyan, mint ha a gyerek maga olvasna. Vagyis, ha a gyereknek van igénye, hogy történeteket hallgasson meg, akkor amint az olvasás képességét magában kifejleszti annyira, hogy folyamatosan tudjon olvasni, ne legyen túl fárasztó, akkor ez az igény késztetni fogja, hogy olvasson.
Az olvasás (a történetek hallgatása is, a mesélés) során keletkező belső képek formálódása elengedhetetlenül szükséges az egészséges szellemi, lelki fejlődéshez. A filmek által szolgáltatott kész képek ezt a folyamatot blokkolják, itt nem készül belső kép, nincs min dolgozni, a képzelet pihen.

Hangszerekről

Jó, hogy egyre több az ukulele. Aki tervezi, hogy vesz a gyerekének, azzal Róbert szívesen konzultál, segít a választásban. A nagyon olcsó hangszerekkel jobb vigyázni, mert használhatatlanok (veszélyes hulladék). Nyolcezer forint körül már lehet használható, jó hangszer kapni. Ha ennél kedvezőbb árut találtok, inkább kérjétek Róbert véleményét, hiszen pár ezer forintot sem érdemes kiadni valamire, ami aztán használhatatlan.
A furulya egyre jobban megy a gyerekeknek.

Teremtakarítás

A teremtakarítás beosztásán, ha valaki változtatni szeretne, az ajtó mellett találja a táblázatot, cserére van lehetőség, egyezkedjen.

Kinőtt tornacipő

Ismétlődő kérés: ellenőrizzétek a tornaruhát, a cipő megfelelő méretű legyen! Továbbra is sokan arra hivatkozva nem veszik fel a cipőt, hogy szorít.

Kirándulás

Az év vége felé Róbert tervez egy egyéjszakás, hálózsákos kirándulást. Ennek helyszíne legjobb lenne, ha az épülő, vagy megépült ház lenne, esetleg sátorban a réten egy ottalvós kirándulás.

Gazdasági és szülői fórum ügyek

Kaptatok levelet ez ügyben, és még fogtok is. :) Kérlek titeket, hogy olvassátok el őket, a szülői fórum a szülőket kívánja képviselni, ehhez fontosnak tartjuk, hogy tájékoztassunk titeket, részetekről pedig, hogy vegyétek ezeket, és tájékozódjatok, szóljatok hozzá, ha szükségesnek tartjátok, vagy van kedvetek.

Május 7., szombat: beiratkozás

Erről is kaptatok értesítőt, mikor és hol lehet időpontot kérni:
Időpontot telefonon a 20/945 8608-os telefonszámon vagy személyesen az irodán tudtok foglalni április 25., hétfő reggeltől május 5., csütörtök 12 óráig a fogadóóra időpontjaiban (kedden: 12.30–15.30, szerdán 7.45–15.30 és csütörtökön 8.00–12.30 között).

Szülői feladatok 2016/2017

Moni(c) lett Emese helyett az osztályösszekötő, aki az éves munkavállalások szervezését viszi az osztályban (és az elsősöknél is). Új rendszer bevezetését tervezi a párhuzamos osztály mintájára. A jövő évi éves táblázatot a beiratkozásnál kitölteti velünk, tehát már most megmondjuk, hogy jövőre milyen feladatot vállalunk, és beírjuk magunkat. Mielőtt jön a vállalásunk teljesítésének ideje, Moni(c) emlékeztet minket privátban, hogy mit vállaltunk, és amennyiben valaki nem tudja teljesíteni, akkor neki kell maga helyett találnia valakit az osztályból, vagy cserélni.
Moni(c) az aulában fog ülni a beiratkozás alatt, és kér mindenkit, hogy keresse meg őt!
Előtte majd e-mailben megkapnánk a jövő évi táblázatot, ami hasonló lesz az eddigiekhez.

 

Szólj hozzá

Közérdekű Szülői est